Monday, July 26, 2010

Swing Swing

Apakah yang anda akan buat jika anak anda suka dikendong?

A. Kendong la anak anda

B. Pass anak anda pada nenek & makcik2

C. Buat2 tak dengar bila dia nangis

D. Letak dalam buai

E. Semua di atas

Hehehehehehe... sudah tentu jawapan nye E!

Adeh Aiyu, kenapa la kamu suka berkendong? Tak kendong pun, suka tido atas nursing pillow. Sedap sangat ke bau ketiak hangit deoderant mommy ni?

Tapi takpe, dengan wujudnya swing zaman sekarang (battery operated you, tak yah pakai tiang kayu batang seribu untuk cacak buai)

*http://www.onetinysuitcase.ca/images/515WJx0le9L__SL500_AA280_.jpg

Swing ni ada 2 knob; satu utk control speed, satu lagi utk volume lagu. Lagu dia pulak ada 3 pilihan; ada utk baby tido, ada utk baby main, satu lagi gambar clown (ntah apa motif, acik tak tau). Pastu kat atas kepala ada mobile yang pusing2, siap ada cermin utk baby yang vain macam mak dia.

So far Aiyu suka muzik gambar clown tu, muzik dia ala flora fauna gitu, siap ada bunyi katak. Bak kata kakak ku 'senang2 kau bela katak betul la dalam bilik, senang dia nak tido'. Kalau semua katak ku bela dalam bilik, camne ada kedai tu nak letak kaki katak dalam mee nye? (oops, terumpat sudah kedai kopi itu)

ada orang high tak sedar diri

2 comments:

Lady of Leisure said... BALAS

i ada belikan for my niece rocker yang pakai bateri ni gak.. hehe my sil kata sangat berguna dia suka giler dok lam tu kalau tidak nak kene pegang selalu..
deh besar skit leh beli bumboo seat lak. hehe.

Madam Sooyaree said... BALAS

lady, betul la tu. kalau tak nak kendong saje. bumboo seat tu pun cantik kan, suka tgk color2 gitu :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...