Sunday, January 3, 2010

Kuwait

First assignment kerja:- Kuwait.

Time tu gabra gak. Untuk orang yang tak terror Geografi, aku kena rujuk map nak cari Kuwait. Ooo, antara Iraq & Saudi rupanya. Cute aje negara nya.

Sepanjang kat sana, sempat la aku pindah 3 apartment. Dari Mahboula (ade ke nama tempat maksud 'perempuan gila'. janda baik lagi sesuai tau) ke Mahboula (apartment sebelah je) ke Mangaf. Mula2 aku tak kenal any other Malaysian, boring gak. Tapi lepas beberapa bulan ada a few Malaysians datang. Memang cantek! Senang nak umpat orang dalam Bahasa Melayu, hahaha.

In term of working, time ni memang super stress. Ngan nak adapt duk luar, adapt kerja lagi. Workload toksah cerita la, maximum aku pernah jaga 72 hours ok, hamik kau, 3 hari tak tido walau utk 30 min. Time tu memang dah rupa zombie kampung pisang. Hari2 rasa nak berenti keje. Skang baru aku tau, awal2 duk hotel mahal2, makan sedap2, naik kereta cantik, itu adalah umpan semata2 :D


Kuwait Tower


Malaysian Embassy (En Shazwan backstab gi beraya time aku kena kerja :()

view from my first apartment in Mahboula
antara kawan2 di sana
makanan keramaian
truck mencari rezeki
the first rig i went to (top half)
the bottom half (kitorang run tools yg dalam pallet biru kat atas tanah tu)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...