Sunday, September 25, 2011

Heart attack!

*edited version*

Jumaat lepas kami ke Burger King, jumpa persatuan mak-mak. Seperti biasa, mak-mak berkumpul bercerita, anak-anak dibiarkan berkeliaran main di tempat permainan. Cik Aiyu memang happy bila dapat jumpa bebudak lain. Asyik lah tersengih saje. Pastu tak cukup dengan kekawan yang dia selalu jumpa, bebudak lain yang ada kat situ pun dia tegur. Siap mak bapak bebudak pun dia tegur sekali. Peramah betul lah kan anak aku tu.

Tapi satu yang aku geram, bila bebudak tu nak balik, dia pun sibuk nak ikut sama. Dah la terpaksa aku kejar dia, jangan terlepas dari pintu. Aiyu ni tau aje lah, aku rasa kalau orang pelawa, dia on aje.

T__T

Anyway, sedang aku rancak berborak, tetiba sedar Aiyu takde depan mata. Hmm.. pintu kat tempat permainan tu tutup, tak mungkin dia keluar. Nak main panjat-panjat, tangga tu tinggi, tak mungkin dia boleh panjat. Aku pun check la kot kot dia terlepas ke kaunter ke, takde pulak. Hoih, mak nye dah mula panik, mana pergi anak aku???

???

???

???

Kau tau dia kat mana???

Aiyu BK

Ok, abaikan lukisan mak nye yang tak elok tu. Bakat seni yilek. Bakat menyanyi ada, hahaha... Sila jangan percaya, itu adalah satu unsur penipuan.

Anyway.... Cik Aiyu ada kat atas spiral slide! Sah-sah dia tak sampai nak panjat tangga kan, jadi dia panjat ikut slide tu sampai atas. Waddehel??? Bukan calang-calang slide, mau dalam 10 ke 12 kaki tinggi. Masa duk cari dia tu, aku ada gak agak dia panjat slide. Half way panjat, aku turun balik. Dalam hati “eh, tak mungkin la Aiyu boleh panjat tinggi gini”

Rupanya, mak nye underestimate kehebatan anak. Tak sangka, rileks saje dia panjat tinggi gitu. Dah la panjat ikut slide, sah sah licin. Nasib baik la mak ko ni tak besar mana. Muat la naik atas nak rescue anak. Sampai atas, dia sengih-sengih. Ehh.. bagi kanggg.... Report kat Cik Abe, dia kata kami bela monyet, hehehe…

DSC02334-e

Ni la ‘monyet’ yang kami bela. Skang ni suka sangat cebik bibir bawah. Mementang mak ko jeber, ko pun nak ikut sama eh?

21 comments:

liemaopurut said... BALAS

muahahahha....tersangat terror ini budakkkk pompuan....makin besar makin lasak dia kan...;p

Madam Sooyaree said... BALAS

Itu lah, pening akak tau! Orang kata budak pompuan sopan sket, macam tak je, hehehe

Anggerik Berduri said... BALAS

hahahaahah.... gile cute.. btw, the dress so cantik. I love it

fatt said... BALAS

bulatnya muka...geram tgk.. iskk, nasib baik sempat diselamatkan, klu jatuh confirm dapat calit sarjan..hehehe

Konot said... BALAS

dlm gambar nampak cam sopan santun je eh kau ni aiyu... sekalikkkk dah terer panjat okeh...

bih tu cemaner kau rescue si kecik ni?

Madam Sooyaree said... BALAS

Aqilah,
Thanks dear :) Dress dah lama beli, baru muat, hehehe

Fatt,
Hehehe.. kita takut dia pusing-pusing jatuh dalam tunnel slide tu aje. Satu hal le pulak kang

Konot,
Aku dah update entry kerna soalan mu, hehehe.. Aku la yang kena panjat naik atas! Sib baik mak saiz US S, kalau XXL? Turun la kau sendiri, hahaha

ira_bluebee said... BALAS

cik aiyu bisa buat jantung maknya berdegup kencang!!!...hihi.alahai picture cik aiyu 2..memang geram bl melihatnya..comeiiiii sgt2!!!

sHieRa cAkAp said... BALAS

Cik Aiyu.. Cik Aiyu.. Ko bg mak ko dpt serangan jantung ok... Sabar jelah!

farah said... BALAS

Anak dara mummy dah semakin besar!!! Posing yang sopan gitu, x sangka sakan manjat ye nak. Kontra gitu ngan gambar pakai dress ayu...hehe...

sya_zazoo said... BALAS

aww...makin cebik makin seksi i tell you!syabas aiyu!!lepas ni boleh panjat lagik!

Nazayiena said... BALAS

Cik Aiyu dah dpt pelajaran baru skrg suka cebik bibir bawah ya....comellah buat gitu.

Cemas cari dia masa tu hanya tuhan saja yg tahukan!

Cik E said... BALAS

aaaaa comeyyyyy.. bak sini budak ini kalau x mo eh... gerammmnye tgk pipi dia

Amy Z! said... BALAS

Ahahaha. Boleh sakit jantung mak dia camni. Hadehh.. Pasni kena bg dia main masak2 la Nurul.. Hihi.

Arash Libra said... BALAS

rotf..

cutenya dress cik aiyu :) *wink*

Nanak said... BALAS

ingatkan hari ni ada 2 entry...pagi tadi baca mcm tajuk lain...baru nak marah pgl menantu i mcm tu..pepun, Cik Aiyu..i love u so much ok..

p/s
jeber tu apa?

Anonymous said... BALAS

mak cik aiyu pun terror panjat slide...sah2 cik aiyu ikut perangai maknye kan??? Hikhikhik...

Umie said... BALAS

cik aiyu tgh prektis nak bg nampak bibir lebih sexy umpama bibir si Angie. tu...hehehe

cahya indah said... BALAS

geram tengok cik aiyu ni..macam nak picit je pipi. comel sangat, lagi2 cebik camtu

Madam Sooyaree said... BALAS

Ira,
Memang kencang dup dap gitu... sib baik tak meletup!

Shiera,
Hehehe.. kang memuda masuk spital kannn...

Farah,
Hihih.. siapa sangka, di sebalik dress itu ada sepasang kaki yang gemar melekat pada slide :P

Sya Zazoo,
Hahaha.. cebik tu macam Popeye pun ade kita tengok :P

Ina,
Terima kasih dear :) Itu la, baru anak sorang dah boleh ilang!

Cik E,
Auwww... thanks auntie!

Amyz,
Kita ada gak kasi sudip buat main, tapi dia tak layan daaa...

Arash,
Thanks laling! Dress Neiman Marcus uolls, hahaha

Nanak,
Hihih.. sorry dear.. bukan maksud gitu, tapi elok kita padam sebelum lebih kontroversi :D Jeber tu macam anti jongang. Jongang kalau rahang atas ke depan, jeber kalau rahang bawah yang ke depan

Anonymous,
Hahahah... itu la pasal. Pernah daki gunung Kinabalu & Tahan ni tau :D

Umie,
Hihihih.. Bibir aje takpe, jangan pakai sama Angie sudah! :P

Cahya,
Pipi dia makin bulat skang, sama maju dengan perut, hihihi

ammi said... BALAS

aiyu ooh aiyu..lain kali jgn pakaikan gown..tak sesuai untuk aktiviti lasak.

Marsha~ said... BALAS

hahahahahha... adoooiii.. pecah perut aku gelak... aiyu dgn mak kau ni aiyu dua2 lawak tahap gaban lah.. akekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...