Wednesday, December 18, 2013

Cookie exchange

Tak sangka, ramai rupanya peminat chocolate fudge.
 
 I yang memang hantu cokelat, haruslah minat kan, hahaha.. Peminat tegar fudge sebenarnya adalah Cik Abe. Selalu suruh makcik dia buatkan. Hari tu duk belek belek buku resipi Nestle, terjumpa resipi chocolate fudge. Ingatkan susah nak buat, rupanya sonanggg...
 
Ingredients:
1.5 cups sugar
2/3 cup evaporated milk
2 tablespoons butter
1/4 teaspoon salt
2 cups miniature marshmallows
1.5 cups semisweet chocolate chips
1/2 cup chopped pecans or walnuts (optional)
1 teaspoon vanilla 
 
Method:
1. Line 8-inch-square baking pan with foil.
2. Combine sugar, evaporated milk, butter and salt in saucepan. Bring to a full rolling boil over medium heat, stirring constantly. Boil, stirring constantly, for 4 to 5 minutes. Remove from heat.
3. Stir in marshmallows, chocolate chips, nuts and vanilla. Stir vigorously for 1 minute or until marshmallows are melted. Pour into prepared pan, refrigerate for 2 hours or until firm. Lift from pan, remove foil. Cut into 48 pieces.
 
 
 
Senang kan? Senang kannn???
 
 
 
Dan kepada mereka yang bersangka buruk I nak makan fudge sepapan besar tu, tak baik tauuu... sebenarnya I buat fudge untuk cookie exchange yang kami ada semalam.
 
 
 
We had to bring a dozen cookie for each person attending, and as a resultttt....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
 
We came back with dozens of other cookie! 
 
:D
 
Jadinya toksah la datang beraya kat rumah orang yang sertai cookie exchange party ni, nanti makan kuih raya samaaaa aje! :P

6 comments:

SueGinola said... BALAS

Bestnya kat sana pun ada budaya exchange...dahlah tu makanan (coklat) tu semua temptingnya haiiiii....siap ber"tema" lagi ("tema" biskut kan Kak Huda....?)

Lagipun kalau makanan-makanan orang putih tu kat M'sia dapat tengok dalam tivi jelah...nak buat sendiri malasssss jadi kenalah jilat tapak tangan jek (tak pun jilat skrin)...hihihii...

sabira said... BALAS

bestnye dapat banyak cookies..

Nazayiena Ayiena said... BALAS

sedapnya coklat fudge yg huda buat tu,cookies yg dpt tu pun nampak sedap,terliur kak nurul.......

Anonymous said... BALAS

Tempting

:cahya schatz: said... BALAS

Terbaek...

Fifi Nadhrah said... BALAS

kak.. kalau dekat saye tempah dah dari akak.. hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...