Sunday, August 17, 2014

Piece by piece

 Balik dari bercuti sebulan, I dapat serprais belakang rumah.
 
 
Amik ko, lalang tumbuh dengan kadar tak beragak.
 
Sudahlah tumbuh tanpa izin, siap cover water sprinkler kitorang pulak tu. Kurang asam punya lalang, makin kuning la warna rumput kami yang tak berdosa tu tau.  
 
Ikutkan hati nak mesin je, tapi kang bulan depan tumbuh tinggi tu lagi. Jadi baiklah cabut aje. Walaupun bakal terkeluar bicep tricep, I redha you.
 
 
 
Setelah 2-3 hari cabut lalang....
 
 
Barulah senonoh sikit tengok laman.
 
Biar tak cantik, asal bersih gitu.
 
 
 
Dalam rumah bersepah gak, tapi kecantikan luaran lagi penting kan, hahahaha....
 
Takde lah, sepah dalam tu memang tak dapek nak nolong. Kemas kejap je, pastu adalah pari-pari kecil dua orang yang akan buat sepah balik. Boring haku. Nak tunggu diorang tido, dengan haku sekali mengantuk. Akhirnya diorang baru dapat adjust tido ikut waktu Amerika. Sebelum ni, memang I amik giliran dengan Cik Abe untuk berjaga malam. Nasib baik bofren ada, kalau tak haru gak. Iye lah, dengan I yang kurang sihat. Nasib baik sekarang ni semua dah ok. Bayangkan, hari tu nak unpack beg pun makan hari, hihihi... Nasib baik takde spender basah kat dalam :P
 
 Ok lah, nak sambung lap habuk pulak. Pastu cadangnya nak cuci toilet pulak. Esok ada orang datang nak tukar siding rumah. Siding tu apa? Haaaaa..... nanti dah siap kita kasitau k ;)
 
 
 

4 comments:

safurara said... BALAS

wahhhh besar nya lamannnn~ seronoknyaaaa.

diyana said... BALAS

pes time komen ni..

hai kakkk..lame nk tggu akak update hihi :)

Nazayiena Ayiena said... BALAS

Cantiknya laman...seronok anak2 bermain di situ.

Makcik Anak 3 said... BALAS

best ade laman... besaq gitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...