Friday, November 5, 2010

Wii are happy family!

Weekend ni korang buat apa? Mesti enjoy kan, cuti panjang gitu.

Best duduk Malaysia, cuti umum banyak! Semangat 1 Malaysia gitu.

Sini cuti tak banyak. Banyak cuti merepek aje. Contohnya on 11 Nov ni, adalah Veteran's Day. Senior citizens dan troops dapat makan free di Applebee's. Hehehe, tengok iklan kat tv tadi. Kecoh kan.

Eh, siapa yang ada Wii?

Korang layan tak Wii Fit Plus?

Ok, pada mereka yang tak layan Wii, Wii Fit Plus ni adalah exercise untuk mereka yang kedekut pahit malas keluar rumah untuk ke gym. Program ni ada banyak jenis training, antara nya adalah yoga, boxing, hulla hoop, running, cycling, snow boarding dan macam-macam lagi. Basically diorang monitor kita dari remote dan papan yang ada pressure sensor. Agak fun lah, memang berpeluh ketiak lepas main. Paling best ada record progress kita. Sebelum mula, kita akan timbang berat badan, check BMI dan test center of balance kita. Bad center of balance = bad posture = badan tak sihat. Lepas kita test center of balance tu, Wii akan kasi umur kita.

Tau tak berapa umur I dapat?
?
?
?
?
?
?
44 tahun!!!

Tak boleh blah kan. Nampak sangat hidup tak sihat.

Anyway, semalam kitorang nak cuba timbang Cik Aiyu. Timbang yang ada kat rumah ni tak accurate sangat. Lompat-lompat sikit berat bertambah. Sat gi berkurang lak. Mak pun feeling-feeling dah kurus, walhal tak. So kitorang pun cuba lah timbang Cik Aiyu. Sebelum timbang tu, kitorang pun create profile Cik Aiyu.

Taaaa daaaa!!!
Memandangkan Cik Aiyu masih bawah 3 tahun (kena enter birth date gitu), diorang jadikan Mii (profile icon untuk Wii) Cik Aiyu seorang baby! Hahaha, comel sungguh! Dan untuk baby, Wii ada Baby Stats, yang akan monitor hanya berat badan dia. Kira takde BMI dan center of balance test gitu la. How nice. Nanti boleh tengok perkembangan berat dia dari carta graf yang disediakan.

Happy family gitu :D

Cik Aiyu tengok mak dia sibuk ber exercise, dia pun peer anak-beranak pressure. Sibuk nak ikut sekali.

Happy Deepavali!

4 comments:

Lady of Leisure said... BALAS

huwaaa.. umur i 26 now agak2 kalau buat test ngan wii tu jadi 62 kot sebab i memang la lately mengamalkan cara hidup yang kureng sihat, malam2 dok makan yang berat huwaaaaaaa...

Dinas Aldi said... BALAS

alala kiutla cik Aiyu macam buat senaman jugak! (komen pasal cik Aiyu saja & buat2 x nampak pasal bab exercise tu sebab memang konpem x mengamalkan gaya hidup sihat, huhuhu!)

Watai said... BALAS

cik aiyu senam,makan,tido posing sama hehe

Madam Sooyaree said... BALAS

lady: sama lah kita, tengah malam baru sibuk cari aiskrim.. how la??

dinas: takpe, asal hati muda ok aje, hihihi

watai: biasalah anak aku, camwhore macam auntie didie, hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...