Thursday, September 25, 2014

Bagai cendawan tumbuh selepas hujan

 Like, literally.
 
 
 
 Finally, it's sunny again. After 2 weeks of Malaysian-like weather, the sky is clear again. Ramai orang merungut pasal hujan ni. I suka, tapi rasa kesian tu ada pada bandar Pecos yang tak jauh dari sini. Ada flashflood, ramai orang terperangkap. Yang innalillah pun ada sorang :(
 
Sesekali hujan camni, memang meriah cendawan kat laman kami. Tak tau lah boleh makan ke tidak, tapi kita assume takleh je lah kan. Kalau nak makan sangat, sila goreng shitake mushroom dalam peti sejuk yang dah nak naik keras tu.
 
Terkesima jap Cik Aiyu, bila dia pergi laman belakang. Dengan senyum simpul dia tanya, boleh ke dia nak petik cendawan-cendawan tu?
 
I pun cakap ok aje, tapi pakai sarung tangan. Kot kot magic mushroom kan, naya je. Tau je lah bebudak baya ni, basuh tangan ala kadar diorang je lah.
 
 
Hasilnya....
 
 
Rasa macam nak goreng, pastu kasi kat anjing jiran yang suka melepas kat laman depan kitorang, hahahaha...

5 comments:

FadlinaMokhtar said... BALAS

Kehkeh. Nanti anjing tu bwk kwn pula. Sbb cendawan goreng tu sedap dia kata.

Shamsiah Abdul Rahman said... BALAS

Nurul..
Sekali anjing tu cirit.. dia balik cari port lama dia kat laman Nurul.
Naya ja..

Qider said... BALAS

nampak macam sodap ja buat cendawan celup tepung :-p

*Mami Damia Aisyah* said... BALAS

cam best je petik cendawan.. aiyuu auntie nak join...

Fifi Nadhrah said... BALAS

mesti aiyu eksaited sangat petik cendawan tu.. kak.. cantik sarung tangan aiyu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...